torsdag 8 januari 2009

SLEEP DOG

Kom tillbaka till jobbet efter julledigheten och hittade det här mailet i inboxen. Jag skäms lite över att jag missat detta när Sleepy lagt ner tid på oss och förmodligen väntat och väntat framför sin skärm på att det ska komma upp..

Sleepy, The Goonies salutes you!

Lowe, Taro & Myggan bad mej för ca en vecka sedan göra en topp 10-
lista för goonies-bloggen och jag svarade nej pga tidsbrist, men
frågade ändå när deadline var med förhoppning om att få ihop något.
Jag funderade och funderade men någon 2008 lista blev det inte.
Däremot så blev det ett jävla velande.

FEM GODA SKÄL TILL ATT INTE GÖRA EN TOPP 10-LISTA FÖR 2008 PÅ THE
GOONIES BLOGG

5.Jag tycker topp 10-listor känns väldigt 90-tal. Men förmodligen så
har det gått ett helt varv och topp 10-listor är istället exakt vad
fräckenstan-folk gör vintern 2008 bara att jag missat det för att jag,
som Bjarni sagt här nedan, är "så gammal" .

4.Jag har svårt nog att få ihop en rolig/klok/bra topp 10 lista till
min egna blogg så varför slösa det lilla jag har att ge på någon
annans blogg.

3.Jag förväntas säkert att skriva en fräsig åretslåtar lista som Ponny-
Taro gjort men eftersom jag inte spelat skivor på klubbar på snart 5
år så har jag sämre koll på fräsmusik än valfri inflyttad smålänning i
Hornstull med Crooks t-shirt. Känns dumt att avslöja det.

2.Jag har inte bara i rollen som dj varit borta från klubbarna sedan 5
år tillbaka. Med 2 barn varav den äldsta (you guessed it) 5 år gammal
så har jag således noll koll på Stockholms nattliv numera och dom 5
ggr jag varit ute på lokal dom senaste 12 månaderna så har jag vänligt
men bestämt blivit runt vallad av Myggan tills han skickat hem mej pga
min oförmåga att inse mina begränsningar. Jag kan inte längre dricka
som om det vore 1999. Hur mycket jag än önskar det.

1. Jag har väl för fan bättre saker för mej!

FEM GODA SKÄL TILL ATT GÖRA EN TOPP 10-LISTA FÖR 2008 PÅ THE GOONIES
BLOGG

5. Myggan, Taro och Lowe är fina killar och om dom ber mej om något så
gör jag mitt bästa för att fixa det! Och så är dom 3 min enda ingångar
till häftiga ställen nuförtiden.

4. Myggan, Taro och Lowe är fina killar som säkert som amen i kyrkan
kommer få betala (och förmodligen ångra att dom någonsin bad mej) för
den här listan.
Charmiga repliker som: "Öh, spela "bla bla" med "bla ba" nu... Jag
ställer fan alltid upp för dej å bloggar å grejer!" och kanske även:
"Du är fan skyldig mej dom här 10 järnen... Du glömmer visst jävligt
snabbt när man gör dej blogg-tjänster!"

3. Jag vill få lite fräcka läsare till min blogg istället för dom
trötta HHG som hänger där nu och gör jag en lista så kanske vaddå
raplife får vara med på goonies blogroll.

4.Jag är sjukt mycket 90-tal och älskar faktiskt topp 10-listor av mer
eller mindre vad som helst.

1. jag visste vilka alla låtarna som Taro listat är (och alla drycker
som Farnaz listat också för den delen)! Det måste betyda att jag inte
är så gammal som jag själv eller Bjari försöker göra mej till och
därför också värdig att göra en lista här. Det, samt det faktum att
jag faktiskt inte har något bättre för mej.

Men någon lista blev det inte. Kanske nästa år.


Hoppas det funkar.
Vi hörs och syns!

/Sleepac Shakur


Sleepy & Ernst sommaren 2008

Inga kommentarer: